Monday 14 February 2011

Thailanda - Bangkok

Ultima etapa a vacantei a fost o saptamana in Thailanda. Dupa un zbor obositor noaptea cu Sri Lankan Airlines, anchilozat intr-o pozitie imposibila in avion, am ajuns la 5 dimineata in Bangkok. Aeroportul este foarte mare si bine organizat, cu toate acestea am facut pipi din greseala la doamne, spre oripilarea generala... Anyway am luat un taxi spre oras (cam 12 usd). Din aeroport o autostrada, cu 5 benzi pe sens, te duce chiar in centrul orasului. Numarul mare de automobile de lux (Toyota era un fel de Dacia), zgarie norii care straluceau in rasarit, m-au facut sa-mi dau seama imediat ca Thailanda nu are nicio legatura cu ce vazusem pana atunci in Asia. Am ajuns in Khaosan Road incarcat cu doi rucsaci, mort de somn si fara nicio idee unde sunt. Finally, dupa o ora de bantuit pe stradute m-am cazat la DD Inn. Hotelul, intr-adevar la mare cautare, datorita camerelor curate si a terasei cu piscina si saloane de masaj, avea dublele la 950 de baht (cam 30 usd) si single-urile la 750 (25 usd). In prima zi am reusit sa fur doua ore de somn la pranz si sa ma invart prin zona, pana au ajuns din Kuala Lumpur si cei doi prieteni ai mei. Cateva vorbe despre Khaosan Road, una din locatiile celebre pentru backpackersi, un fel de Paharganj in Delhi sau Tamel in Kathmandu. Fost cartier al aristocratiei thai, este aflat in apropierea Palatului Regal, intr-o zona cu stradute cochete pline de pensiuni, restaurante, pub-uri si magazine de suveniruri.

Strada de cateva sute de metri e un fel de bazar colorat, plin de comercianti, turisti din toata lumea, rasta, surferi, hipioti batrani, travestiti, cupluri de toate varstele, hipsteri thailandezi. Odata cu lasarea intunericului strada se transforma intr-o gigantica discoteca in aer liber..
Mancarea thailandeza este buna si foarte ieftina (cu 50 de baht - 5 ron) bagi un excelent noodle chicken phad thai, gatit instant pe strada. Mi-am luat in serios rolul de gurmand si am dat o mana de ajutor.

Anyway, prima zi a fost de chill cu beri Chang (excelenta, la fel si Singha, berile locale sunt mai tari si mai gustoase decat cele din Romania - costa cam 2,5 usd). Am incheiat cu mult shopping de tricouri intre 3-6 usd,  evident trebuie sa negociezi la sange.

Totul este mai ieftin in Thailanda fata de Romania. Taxi-ul costa cam 1 ron kilometrul si este recomandat pentru deplasarile prin oras, tuktuk-ul este mai scump daca nu negociezi la sange, iar in trafic tuktucistii sunt absolut sinucigasi. Benzina este aprox 1 usd litrul, tigarile marlboro sunt 7 ron, etc.

A doua zi a fost dedicata Palatului Regal, un must see daca ajungi in Thailanda. Si intr-adevar, trebuie sa spun ca m-a dat pe spate, am vazut destule chestii misto la viata mea, dar palatul asta este extraordinar.

Ideea de baza este sa il poti vizita la deschidere, pe cat posibil, pentru a evita marea de turisti.

Complexul este impartit in doua zone mari, primul construit in jurul celebrei Wat Phra Kaew ce adaposteste celebrul emerald Budha, pazit de niste tipi smecheri cu daitamai sabiile.

Tipii sunt de fapt Yaksha, niste giganti mitici care aratau foarte fioros

Cealalta parte a complexului o reprezinta chiar palatele regale, in care regele (foarte iubit in Thailanda) mai pune de cate o receptie, o sarbatoare, etc. Este foarte important sa iti iei o harta a complexului,   poti sa ratezi foarte usor intrarea in cel de-al doilea complex.

Pe scurt, Palatul regal este o adevarata minunatie, musai de vazut. Dupa cele 3 ore necesare vizitarii palatului, pe o caldura infernala (la sfarsit de ianuarie erau cam 34 de grade in Bankok) a urmat un masaj thailandez de refacere. In ciuda miturilor, masajul thailandez este crancen. M-am trezit cu o tanti de 60 de ani ce probabil putea sa iti rupa mana la skandenberg. Respectiva duduie a tras de mine in toate directiile, si-a infipt genunchii si coatele peste tot, durere mare. Cand s-a terminat eram fericit ca am scapat cu viata...in fine, spre deosebire de masajul ayurvedic, cel thailandez se bazeaza pe forta, presiune maxima pe anumite puncte. Este foarte dur, dar relaxant dupa ce se incheie...Am facut foarte mult foot&head massage, pe mai toate strazile erau saloane mobile de masaj unde, la o tigara si o bere, te relaxai jumatate de ora pentru doar 100 de bahti (3 usd). Pusi pe picioare am dat o tura cu tuk tuk-ul, cu 100 la ora.... nu exista mercedes sa ne reziste in drumul catre o discoteca thailandeza. Intr-un final am petrecut o noapte pe cinste tot in Khaosan. Multa bere, apoi the buckets of joy (galetuse de plastic pline ochi cu gheata, cola si whisky) au incins atmosfera. Desi la 2 noaptea cluburile si discotecile trebuiau sa se inchida, petrecerea era in toi si nici cele doua razii ale politiei nu au putut impiedica farang-ii dezlantuiti pe strada (farang e termenul thai pentru straini). Vorbind de politie, desi au un advertising hilar, nu este bine sa te pui cu ei si in cazul oricarui conflict este recomandat sa te retragi strategic.

In general politia nu se sfieste sa aresteze farangii si ca sa iesi trebuie, evident, sa platesti...
Cu sau fara droguri (se spune ca in unele locuri se pun somnifere in bautura pentru a fi jefuit), bucket-urile ne-au rapus definitiv la rasarit.
Ziua a treia avea ca plan de bataie o excursie pe Chao Phraya, raul ce strabate orasul. Am nimerit insa pe un canal secundar si marile barci/taxi ne-au dus cu doar 10 bahti pana in Siam, centrul comercial al orasului, sufocat de malluri, zgarie nori, si autostrazi suspendate.

Mallurile sunt gigantice, gasesti absolut orice iti doresti (preturile insa similare ca in Romania la brandurile internationale, oferta mult mai variata, evident), multe fake-uri dar si produse thailandeze de calitate.

Interesant, chiar si langa cele mai scumpe malluri comertul de strada era la fel de infloritor (si trendy).

Ziua urmatoare am optat pentru a strabate orasul cu Sky Train-ul  plus turul pe canale cu o barca lunga. Biletul la Sky a costat cam 12 bahti pentru a strabate practic intreg orasul in mai putin de 20 minute. Calatoria iti permite sa iti faci o idee de ansamblu si sa admiri zgarie norii

De la Saphan Taksin am inchiriat o barca lunga cu motor cu 1,200 bahti, unde dupa o scurta negociere, pretul a scazut cu 400 de bahti fata de prima strigare. Am facut un tur de 2 ore pe rau si prin canale (Bangkok este supranumit si Venetia Asiei)

Plimbarea pe rau si canale te ajuta sa vezi contrastele uriase, caracteristice Bangkok-ului. Zgarie nori, autostrazi suspendate, dar si vechi temple budiste ori simple cocioabe plutitoare...

Una din marile atractii ale Bangkokului este piata plutitoare (chestia se intampla doar in weekend), un eveniment insa foarte turistic (piata originala este de fapt la vreo 70 km de Bangkok). Aici poti cumpara doar mici suveniruri la supra-pret...

Turul pe canale (2 ore) se incheie la Wat Arun, un alt impresionant templu budist.

Ascensiunea pana in varful inaltului templu (cred ca are vreo 50 de metri) nu e usoara, treptele sunt foarte abrupte, dar privelistea face toti banii

O alta experienta misto a fost sa mergem la un meci de box thailandez. Cele 7-8 intalniri din gala au fost la categoria usoara, majoritatea sportivilor avand o varsta frageda (14-17 ani). Daca unele partide au fost destul de plictisitoare, iar noi nu am prea inteles modalitatea de punctare (loviturile de genunchi erau cele care desemnau castigatorul, nu cele clare de pumn sau picior), spectacolul din tribune este extraordinar. Lumea pariaza la greu, urla si transpira. Pasionatii vin chiar si cu prosoape de acasa pentru a rezista in timpul meciurilor. Biletele au costat 1,500 de baht, la nivelul intai, super vizibilitate, nu este nevoie sa platesti 2500 baht ca sa stai langa ring, cum faceau ceilalti cativa straini veniti la gala.

Am mai dat o tura de o zi in Pattaya. Plaja este oribila, supra-aglomerata, iar statiunea plina de familii de rusi  in contrast evident cu multimea de britanici sau germani veniti sa se bucure de fetele din go-go baruri. In afara de spectacolul strazii cu barurile si fetele care tipau disperate dupa orice farang, Pattaya este exact exceptia care confirma regula ca Thailanda are insule si plaje superbe.

Bottom line, Thailanda este o optiune demna de luat in seama pentru travelleri. Este ieftina, are o infrastructura excelenta si are oferte excelente pentru toate categoriile de buget. Bangkok este un oras superb, plin de viata  si contraste si este o destinatie turistica in sine. In 5 zile pline pot sa spun ca mi-am facut o idee si am vazut chestiile cele mai importante, turistice si nici pe alea pe toate. Cred ca o saptamana ar fi deajuns pentru Bangkok asta daca ai suficient timp. Altfel 3 zile minim, sunt un must. Cam asta a fost iesirea de anul asta din Asia. Iarna viitoare as vrea sa revin in Thailanda pentru vreo doua saptamani, in drum spre Laos, Cambodgia si Vietnam. Cine are nevoie de detalii suplimentare, cazari, preturi, sfaturi, poate sa ma contacteze fara probleme pe mail.

3 comments:

radiowhisper.com said...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!

alinap said...

salut!
este absolut spectaculos blogul tau; te-am gasit intamplator, cautand ceva info despre thailanda;
'felicitari' este un cuvant mult prea sarac fata de cat merita postarile tale; cred ca sunt cele mai cool si mai complexe relatari din cate am vazut; punctezi esentialul peste tot, iar pozele sunt foarte profi; superb! desi am avut realmente senzatia ca am fost acolo, o sa ma mai duc totusi peste aproximativ 1 luna :) si vroiam sa te rog daca ai timp sa ma ajuti cu cateva info despre bangkok;
merg acolo cu treaba, in fiecare zi sunt prinsa de la 9 la 17; ajung la hotel pe la 17.30; sunt cu mama si cu cei doi pusti ai mei (5 si 8 ani); am free doar o sambata apoi plec (pe care o rezerv pt chatuchak...);
ce imi recomanzi sa fac in timpul ramas? pot sa mai vizitez ceva dupa ora 17? ai idee la cat inchid templele si palatul? pot sa fac ceva shopping seara la preturi ok? gasesc un loc unde sa fie o mancare neutra pt copii, gen pui simplu cu orez (fara condimente, etc)?
multumesc mult si la cat mai multe trip-uri fantastice!
alina

Mugur Paun said...

Buna Alina.

Cred ca cel mai usor este sa imi dai un e-mail pe adresa personala sa iti pot raspunde mai detaliat. Sorry de intarzierea cu care raspund, de-abia acum am vazut comment-ul